2011. november 12., szombat

Szülinapi torták

A héten meglepetés bulit tartottunk egyik kedves barátnőnknek, melyre most is, - mint az utóbbi években ezidáig -  Philadelphia torta készült. 3 éve, amikor először készítettem e nagy kedvencet, több receptet böngésztem végig, míg kialakítottam a saját verziómat.

Philadelphia torta

Hozzávalók az alaphoz:
20 dkg darált babapiskóta/ háztartási keksz
12 dkg olvasztott vaj/margarin

A krémhez:
4 dl tejszín
1 cs. Zselatin fix
20 dkg Philadelphia krémsajt
2 cs. vaníliás cukor
1 citrom leve
6 ek. cukor

Mivel a háztartási keksz olcsóbb, és amúgy is vehető belőle darált változat, én egyre inkább ezt a verziót preferálom. Ízre talán ugyanolyan finom.

Tehát a darált kekszet összedolgozom az olvasztott vajjal és egy 26 cm-es tortasütő alját kitöltöm vele, jól lenyomkodva, hogy szépen összeálljon.

A krémhez először felverem a tejszínhabot a Zselatin fix-szel, majd egy másik keverőtálban kikeverem a Philadelphia krémsajtot a további hozzávalókkal. Végül ehhez óvatosan hozzákeverem a tejszínhabot és a tortaformába simítom az elkészült krémet. Ha a torta tetejét díszíteni is akarom, akkor a krémből először kinyomócsőbe rakok félre egy keveset és a végén kis habrózsákkal díszítem körbe a sütit. Lehet ezen kívül aszalt gyümölcsöt vagy bármi egyéb díszítőkelléket bevetni. Az e heti tortámat én aszalt vörösáfonyával dobtam fel.

Az elkészült tortát 2-3 órára hűtőbe teszem, majd közvetlenül fogyasztás előtt veszem ki és távolítom el róla a tortaforma levehető peremét.

Az említett születésnap kapcsán felkértek, hogy a családi ünneplésre is készítsek egy tortát. Szintén kérésre, a  már egyszer ismertetett Éva torta készült el, természetesen az eseményhez kapcsolódó díszítéssel.
Remélem az ünnepelt éppen a szülinapi vacsoráját fogyasztja és nem a blogot böngészi. :)
Isten éltessen sokáig Veronika!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése