2011. november 12., szombat

Prófétakenyér

Mivel az előző bejegyzésben említett Éva torta krémjéhez az alapot először elrontottam, - kihagytam az egy kanál lisztet, így túrós lett az egész - a torta elkészülte után megmaradt 6 tojásfehérjém, melyek felhasználásával ma prófétakenyeret sütöttem.

Prófétakenyér

Hozzávalók:
6 tojás fehérje
16 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
3 dkg darált dió
16 dkg liszt
8 dkg olvasztott margarin
pici sütőpor
reszelt citromhéj
apróra vágott étcsokoládé
apróra vágott dió
mazsola

A tojásfehérjéket kézi mixerrel elkezdem felverni, majd ha már kezd keményedni, hozzákeverem a cukrot is. Kemény habbá verve felváltva adom hozzá az olvasztott margarint ill. a sütőporral és dióval elkevert lisztet. Legvégül a citromhéj, csoki- ill. diódarabok, mazsola és egyéb finomságok kerüljenek bele. Mivel én szeretem a fahéjat, a mai süteményt ezzel is ízesítettem ill. a csoki, dió, mazsola mellett némi aszalt vörösáfonyát is kevertem a tésztába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése