2011. szeptember 28., szerda

Madarak

Kedves Kolléganőm, Barátnőm, Györgyi esküvőjére nagy szomorúságomra nem tudtam elmenni,a hétvégén. De aztán az előkészületek kapcsán némileg részese lehettem az örömüknek. 

Györgyiék gyönyörű, egymásba fonódó madarakat ábrázoló motívummal díszítették esküvőjük minden kis részletét. A tortát is ezzel szerették volna megcsináltatni, de a cukrászdákban vagy horror árért vagy olyan technikával tudták volna megoldani, ami Nekik nem tetszett. Nekem is elpanaszolta bánatát, minek hatására elvállaltam a díszek elkészítését, mintegy nászajándék gyanánt. Bár nem voltam teljesen biztos a sikerben, vagyis hogy az általam kigondolt technika beválik-e, de végül -némi kitérők után- sikerült megvalósítani és ahogy elmesélték, mindenkinek tetszett a végeredmény.

A szép, sok vonalból álló motívumot le kellett egyszerűsíteni, hogy meg lehessen oldani, de azért így is aranyosak maradtak a madarak.
Szóval először csokoládéval próbálkoztam.

Jó lett, de kételkedtem a tartósságában, ami be is igazolódott, mert a sütőpapírról nem lehetett leszedni. A fehércsoki ugyanis túl lágy volt még száradás után is.

Aztán jött a már jól bevált tojáshab. Ezzel is a tartósságban volt a hiba. A felület nagysága miatt a levételkor ez is összetörött. Így végül sütöttem két hajszálvékony piskóta alapot,amiből kivágtam a madarak kontúrját.
Aztán erre készült el a két ölelkező madár képe, szintén tojáshabból. A fekete hab a cukor mellett némi kakaóval lett kikeverve.

Végül mindkét dísz elkészült,
és szerencsésen túlélte a szállítást ill. a tortára helyezést is. Az egyik egy fehér túrótorta, a másik egy fekete csokitorta dísze lett.

Györgyiéknek és az idén férjhez ment összes barátnőmnek pedig sok-sok boldogságot kívánok!



2 megjegyzés:

  1. Bár kissé megkésve, de annál nagyobb szeretettel gratulálok Balla Györgyi és Rüll Tamás esküvői tortáihoz. Igazán nagyon szép és ízléses lett, nem utolsó sorban finom, ízletes.
    üdvözlettel: Lelkes Ági, Tomi édesanyja

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, bár a torták finomsága nem az én érdemem. Itt csupán a madarak elkészítésére nyílt lehetőségem. De örülök, hogy ezzel is hozzájárulhattam e szép eseményhez.

    VálaszTörlés