2014. január 21., kedd

Újra torta, most elzászi

Hosszú idő telt el azóta, hogy utoljára bejegyeztem valamit. Eltelt az advent, a Karácsony, az Újév és hiába ígértem meg magamban, hogy felteszem a legújabb adventi koszorúmat...
...és Karácsonykor pedig mindenkit a szintén mézesből készült karácsonyi díszeimmel köszöntök...
...mindez elmaradt. Így most csak felvillantom őket és mindenkinek boldog új évet is kívánok!

Sütés szempontjából mostanában nem sok újdonság fordult meg a kezeim között. Bár kipróbáltam a Szellem a fazékban blog csokoladés aszaltszilva levesét,ami sokaknak elnyerte a tetszését...sőt inkább csodálatát! Ajánlom mindenkinek.

Hagyományos kiliti sütik is csak Karácsonykor fordultak elő, amelyek jó része már fent van itt a blogon. Így mostanáig vártam egy újabb recept megosztásával. 

Vasárnap kedves ismerőseim voltak nálam vendégségben és nekik készítettem el egy elzászi almatortát. Erről a süteményről több receptem is van, sajnos az elkészített eredetét nem tudom megjelölni (aki ráismerne és magáénak vallja, az szóljon és belinkelem). A leírt adagot rögzítem, de hozzátenném, hogy nekem a tésztája soknak bizonyult a 27 cm-es piteformámhoz, így a maradékból csináltam néhány aszalt áfonyás puszit is.



Elzászi almatorta

Tésztához:
30 dkg liszt
11 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
1 tk. szódabikarbóna
1 citrom reszelt héja (én a tésztába most nem raktam, így is elég citromos lett a citromba áztatott almától)
20 dkg vaj/margarin
1 tojás sárgája

Öntet:
2dl tejszín
3 tojás
12 dkg cukor
1 citrom reszelt héja és leve

5-6 alma (nálam jonatán)

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és a recept szerint 1 órát hűtőben pihentetjük (nekem nem volt ennyi időm, de így is finom lett). Eközben megpucoljuk az almákat, negyedekbe vágjuk, kimagozzuk és a tetejüket párhuzamosan bevagdossuk úgy, hogy a negyedek szét ne essenek. Egy tálba tesszük, ahol meglocsoljuk a citrom levével, hogy míg a többit hámozzuk meg ne barnuljanak.

Az öntet hozzávalóit is összekeverjük. Én a citrom levét elhasználtam az almák leöntéséhez, szerintem az öntetbe elég a citromhéjat beletenni.

A tésztát kör alakúra nyújtjuk és kibéleljük vele a piteformánkat. Az almagerezdekkel kirakjuk a belsejét, majd mindezt leöntjük az elkészített öntettel. (Esetleg sütés előtt meghinthetjük fahéjas cukorral.) Előmelegített sütőben 175-180 fokon, 35-40 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése