2012. május 6., vasárnap

Répatorta

Nem olyan régen egy kedves barátnőmmel tartottunk közös főzőcskézős szombatot. Erre az alkalomra ill. egy másik barátnőm névnapjára készült ez a répatorta, ami persze nem kiliti sütemény- nálunk ilyen szóba sem jöhet - de megosztásra érdemesnek tartom. Maci blogjáról tanultam és azóta, aki csak kóstolta, annak nagyon elnyerte a tetszését. A recepten annyit változtattam, hogy nálam a dió volt 20 dkg és a mandula 10 dkg. Szerintem ez ízlés szerint variálható. Illetve a borkősav és szódabikarbóna helyett 2 teáskanál sütőport tettem bele.


Répatorta olívaolajjal

Hozzávalók:
150 ml olívaolaj
4 egész tojás
15 deka nádcukor
20 deka darált dió
10 deka durvára darált mandula
fél citrom leve és héja
1 csipet só
30 deka finomra reszelt sárgarépa
2 tk sütőpor

A tojásokat jól kikevertem a cukorral, ehhez adtam hozzá az olívaolajat. Közben mehet bele a citrom leve, héja, a só, majd a reszelt sárgarépa. A dió és mandula ill. a sütőpor kerüljön bele utoljára, ezt már csak finoman belekevertem. Én egy 26 cm-es tortaformában, sütőpapíron sütöttem.

A tetejére elkészítettem az ajánlott Philadelphia krémet:

25 deka Philadelphia krémsajt
kevés cukor
pár csepp citromlé

Ezt csak összekevertem és a torta tetejére kentem. Díszítésnek egy kis aprított pisztácia került rá.
De aki szeret marcipánból szobrászkodni, az készíthet kis marcipánrépákat is a szélére:
Egy korábbi répatortám

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése