2015. október 12., hétfő

Ezt is kipróbáltuk - Mákos zserbó

Már régóta nézegettem a mákos zserbó receptjét, de végül csak mostanában sikerült kipróbálnom. Mivel nagyon szeretem a zserbót, de a mákos sütiket is, nagyon vonzott, hogy a kettő kombinációjával is megpróbálkozzak. Egy templombúcsú (nem kiliti búcsú) hozta meg az adandó alkalmat.
Végül nem a már sokat nézegetett recept alapján készítettem a sütit, hanem a már jól bevált, családi zserbó recept alapján. A tésztát teljesen ugyanezen hozzávalókkal és a mákos keveréket is ezen arányok szerint kevertem be, csak a diót darált mákkal helyettesítettem. Sajnos most csak baracklekvárom volt itthon, pedig a másik recept szilvalekvárt ír bele és az jobban illene a mák mellé, de most be kellett érnem a barackossal. Azt viszont ne felejtsük el, hogy a lekvárral nem szabad spórolni. Én azt hittem, hogy elég lesz a tésztára kent lekvár, de aztán végül mégis picit száraz maradt a zserbó, pedig rummal is meglocsoltam, ahogy azt kell. Mindenesetre az íze sokaknak ízlett - nekem is -, úgyhogy mindenképpen fogunk még sütni belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése